mei 2011 Zuid Frankrijk ( rug- en camperperikelen)

Plage de Piemanson 30-05-2011 maandag

Zaterdag zijn we op weg gegaan. Geheel toevallig kwamen we Tonnie en Dirk tegen in België . We hebben overnacht in Langres en gezellig geborreld met elkaar.

onverwachte ontmoeting: camperplaats Langres

Gisterenmiddag op het strand gearriveerd. De piste is zo slecht berijdbaar,dat we maar op het textielstrand zijn blijven staan.

Omdat er op het naaktstrand maar een klein stukje is wat redelijk hard is en de rest erg mul, staat iedereen tamelijk dicht op elkaar.

Wij hebben daarentegen een zee van ruimte om ons heen, dus voelen we ons vrijer daardoor en door het feit dat je ook geen pijn in de buik hoeft te hebben of je wel door de piste eraf kunt rijden als we door de voedsel- en/of watervoorraad heen zijn.

Plage de Piemanson 02-06-2011 donderdag

Door onze eigen stommiteit hebben we 2 dagen vastgestaan in het water. Dinsdag stak er een fikse mistral op en stroomde het water vanuit de étang het strand op. We hadden toen weg moeten rijden, maar stonden even later tot aan de assen in het water.

Woensdagochtend draaide de storm iets, water liep weg maar door het schudden van de camper door de mistral waren wel 10 cm in het natte zand gezakt met de wielen en konden we niet weg rijden. Toen kwam het water opnieuw en even hoog.

Vanochtend was het water weg, de mistral gaan liggen , we waren zo diep weggezakt dat we ons door een 4 wheel drive ons eruit hebben laten trekken, nadat we eerst deels uit gegraven waren. De zoon van de aardige man €20,- fooi gegeven.

We staan nu op de dijk bij Cathy, nadat we eerst nog op een plekje aan de andere kant van de dijk hebben gestaan. We zijn daar vertrokken omdat het begon te regenen, het stroomt daar altijd snel onder daar. We hadden al letterlijk en figuurlijk lesgeld betaald!

Plage de P. 07-06-2011 dinsdag

Vrijdag zijn we naar Salin de Giraud gegaan, er waren opnieuw zware onweersbuien en ik kon mooi naar de huisarts. Had al 3 nachten bijna niet geslapen door fikse pijn bij het linkerschouderblad, dezelfde pijn die ik vorig jaar ook heb gehad hier op het strand, in september. Volgens de huisarts is het de trapeziusspier, een lange rugspier. Moet nu Diclofenac en Lamaline (sterke pijnstiller met oa poudre d’opium).

Zondag scheen de zon weer en door de buien was de piste goed berijdbaar. We staan nu dus op het  naaktstrand, met veel bekenden bij elkaar, erg leuk.

Plage de P. 17-06-2011 vrijdag

We staan nu bijna 2 weken op het naaktstrand waar het door zo’n 15 bekenden erg gezellig is. Met Pinksteren , vorig weekend , was het erg druk. Het weer is dan ook de hele tijd prachtig, dinsdag bij aflandige wind zelfs 31°.

voor bezoek aan huisarts (en om de was te doen) staan we op de camperplaats in Salin de Giraud

Ik ben trouwens weer bij de huisarts geweest, houd last van de trapeziusspier. Heb nu behalve Diclofenac ook een spierontspanner gekregen, Tétrazepam. Werd daarnaast doorverwezen naar de kinesist (fysiotherapeut) voor massages. Nu wil het toeval dat hier op het strand een Nederlander staat die Ayur Veda massages geeft. Nu ben ik nogal skeptisch, maar hij had voldoende verstand van spieren om hem aan mijn rug te laten zitten. Na 3 massages had Everdien het ook wel onder de knie. Slaap gelukkig ’s nachts wel.

Everdien was trouwens in Salin behoorlijk door muggen gestoken met als gevolg een allergische reactie: de muggenbulten begonnen te ontsteken, ze heeft er 2 dagen last van gehad.

Gordes 21-06-2011 dinsdag

Aanvankelijk wilden we vrijdag de Provence in gaan. Maar aangezien ik last van mijn rug houd, besloten om vandaag al te vertrekken. Als de pijn aanhoudt gaan we naar huis.

We staan nu in Gordes, een middeleeuws plaatsje aan de rand van een hoogvlakte op een heuvel van 373 m. gelegen. Het dorpje ligt niet alleen prachtig tegen de heuvel, het uitzicht over de laagvlakte is ook zeer fraai te noemen.

Gordes

de camperplaats is op een mixparking achter het politiebureau, €5,-, met service

Pont à Mousson 22-06-2011 woensdag

Vanochtend via een schitterende , maar in het begin best wel enge weg, want one way lane, langs een diepe  kloof met om de paar honderd meter een uitsparing in de rotswand waar de tegenligger moest wachten, naar Carpentras gereden.

We wilden naar een camperplaats in een stad waar ik dan naar een kinesist (fysiotherapeut ) kon gaan. Maar ik merkte dat ik het vertrouwen in mijn lichaam verloren was en na ampel beraad besloten we om naar huis te gaan.

In de herfst zou ik een korset krijgen omdat ik door de tumoroperatie van 25 jaar geleden 2 ribben en spierweefsel was kwijtgeraakt. Daardoor heb ik scoliose en kyphose en word naarmate ik ouder wordt steeds schever. Daar door ws ook de pijnen. Moet maar proberen om eerder een korset te krijgen, kunnen we weer op pad.

Warnsveld 24-06-vrijdag

Gisteren thuisgekomen, had de manuele therapeut al vanuit Frankrijk gebeld, kon daar meteen terecht. Merk al flink wat verbetering. Bleek dat het niet de spier was die voor pijnen zorgde, maar dat er zenuwen bekneld zaten tussen de wervelschijven

Heb ook een afspraak met de instrumentmaker om me een korset aan te laten meten. Lijkt me geen pretje, maar ja nu zenuwen in de knel en straks de organen, heb geen keus. Donderdag as. Kan ik er terecht, dan duurt het een paar weken voor hij klaar is .

Warnsveld  07-07-2011

Vorige week is de maat genomen door de instrumentmaker, vandaag was hij pasklaar. Het is een korset van stof met  een  aluminium frame, dat is vanmiddag  gevormd naar mijn lichaam, nog een week wachten en dan is hij klaar.

Waarom dat korset? 25 jaar geleden is er een tumor uit mijn rug verwijderd, 2 ribben zijn weggeknipt en wat weefsel moest ook verwijderd. Bij het ouder worden begint zich dat hoe langer hoe meer te wreken, wervelkolom wordt steeds krommer, zgn scoliose en ook kyfose. Korset moet dat proces stoppen, moet het zo vaak mogelijk dragen.

Als het korset af is, dan nog een week of zoiets dragen om te zien of er pijnpunten zijn. Daarna kunnen we weer met de camper vertrekken.

Warnsveld 19-07-2011

We staan ,zoals dat heet , aan de vooravond van ons vertrek.

Zoals inmiddels bekend mag zijn, gaat dat niet zonder slag of stoot. Nee we hebben geen ruzie door vakantiestress oid, maar de camper keert zich  vlak voor vertrek tegen ons,  net als bij onze lentereis naar Spanje dit jaar, op de 1e dag. Zo ook nu. Vorige week hoorden we een vreeemd geluid bij het starten van de motor, een hoog metalen geluid, niet hard, maar het klopt niet. Nu kwamen we toch langs  Lochem maandag, omdat we een nieuwe, iets grotere tv in Rijssen gingen kopen. De ondertiteling werd wat moeilijker leesbaar , althans de ogen worden wat minder. Mooie tv , maar dit ter zijde.

Dus langs de garage in Lochem. Nu was het ons al opgevallen dat de motor het bijgeluid vertoont als hij gestart wordt als hij koud is. Men hoorde dus niets bij de garage en de multieriemen (vroeger V-snaar) werden aangespannen.

Edoch woensdag weer het geluid, camper naar garage, nieuwe multiriemen. Vrijdag net de rekening voor deze beide keren betaald, Everdien wilde de camper wat gaan inpakken, ik startte de motor, en jawel hoor, het zal ook eens goed zijn. Camper naar garage gebracht, maandagochtend zou men de koude motor starten. "We horen niets bijzonders, 15 x gestart, " dus hebben we hem maar weer opgehaald. Afgekoelde motor gisteren zelf ook  meerdere malen gestart, geen probleem, dus de camper ingepakt.

Vanochtend 'voor de zekerheid' nogmaals gestart, hoe is het mogelijk, kut!, weer dat geluid. Garage gebeld, monteur gekomen en heeft de camper meegenomen omdat bij het starten er niets bizonders te horen was. Om gek van te worden, morgenochtend bij koude motor probeert de monteur het weer.

Maar straks  halen we de camper op en wagen de gok, vertrekken morgen, omdat de monteur weer niets hoort. (we hebben helaas de nodige ervaring met buitenlandse garages!) Mocht er alsnog het geluid te horen zijn, dan lost  hij het probleem op, we leveren opnieuw een bijdrage aan de opleving van de economie, vertrekken als de reparatie klaar is. Mooier kunnen we het niet maken.

Ondertussen heb ik nu een weeek  het orthopedisch korset, voelt een beetje alsof ik een plank op de rug heb. Maar valt toch niet tegen. Nu maar hopen dat ik er baat bij heb. Vanmorgen weer bij de manuele therapeut geweest omdat de zenuwpijn in de rug weer terugkwam. Everdien is weer meegeweest, kan het kunstje nu ook   flikken ( de zgn Nelson). En als het haar niet lukt om de zenuwen tussen de wervels uit te krijgen, in Frankrijk hebben ze niet alleen garages maar ook fysiotherapeuten, kinystesisten.

De bedoeling was om via de Jura naar de Provence af te zakken. De weersvooruitzichten zijn van dien aard dat we ws wel rechtstreeks naar de Provence zullen gaan.